• Folytatás..19__

      ←→ 


    A Lajos bátyám is udvarolgatott hol ennek, hol annak. Majd egy szép napon bejelentette, hogy ő is megnősül, és feleségül veszi a szíve választottját, Marikát, a helyi orvosi rendelőben volt ápolónő. Amikor Peti meghallotta a hírt ő is, azon nyomban követte bátya bejelentését, hogy ő is megnősül, és feleségül veszi az idő közben eljegyzett Julikát.  Peti választottja a helyi gyógyszertárban dolgozott már, mint gyógyszer kiadó. A kettő esküvő egymástól három hét választotta el. Itt is nagyon sokan voltunk talán még 80-100 ember is jelen volt, mind a kettő mennyekzőben. Ekkor már tizenhat éves voltam. Elkezdtem dolgozni a helyi gabona forgalmi vállalatnál, a rizshántolóban, mint csomagoló. Nekem az volt a dolgom hogy a garat mindig tele legyen, amiben a rizst öntöttük közben az asszonyok, amiben csomagoltak arra rányomtam minden egyes tasakra a napi dátumot is. Hát, ami azt illeti elég nehéz munka volt. Napi száznegyven zsákot a garatban önteni ötvenkilósat.(70 mázsát) Igaz jól kerestem, mert a többi velem egy korú lányok máshol csak ezer-ezerkettőszázat kaptak egy hónapra fizetést, addig én kettőezer ötszázat is megkerestem. Közben nagylány lettem emlékszik vissza a múltra Sára. A testvéreim elköltöztek otthonról, amikor megházasodtak, így már csak egyedül maradtam a városi lakásban otthon, vagyis maradtam volna, ha az apukám nem költözött volna haza a tanyáról az édesanyám maradt továbbra is ott. Mivel időközben ők elváltak egymástól. Az apám gondoskodott rólam, mint nagylányról és mindig vigyázott rám ne hogy elkéssek a munkából, mert reggel hat órára ott kellett lennem. Azt elfelejtettem mondani, hogy három műszakban dolgoztam tizenhat évesen. A munkatársaim igen szerettek, mert egy jó munkaerőt ismertek meg bennem.

     → 


  • Comments

    No comments yet

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Add comment

    Name / User name:

    E-mail (optional):

    Website (optional):

    Comment: