•  ←→ 

    Azt hiszem, itt már senki nem törődik senkivel csak a saját maga kis burkolt világában él. Pedig most aztán igazán kellene, a legkisebbre a figyelem mivel kezdődik az életének egy igen fontos szakasza az iskola. Amint már említettem a beszédével még mindig vannak, problémák egyes betűket nem tud kiejteni, és senki nem tanítja, hogyan is mondja ki.

      Szeptember elseje, ezt minden gyermeknek, aki iskolában indul, egy nagyon nagy lépés az életében. A mi kis fősünknek is elérkezett ez a pillanat és nem mondhatnám azt, hogy öröm teljes volt. Amikor az édesanyja a kezét elengedte majd egy hatalmas nagy teremben, hagyta. Rajta kívül még sok-sok kis lányka és fiú is volt ott, ha jól emlékszem, akkor 44 gyermeket hoztak azon a napon ide, hogy elkezdje azt a bizonyos első osztályt. A tanító bácsi egy igen öreg és szigorúnak látszik, a kezében egy fából készült vonalzót szorongat. De vajon miért van mindig nála ez a vonalzó? Ezt nem csak Sára, de a többi gyermek sem, tudta el sem képzelni, alig telt el néhány nap és sajnos rá kellett döbbenni az igazságra hogy a vonalzóval, Néha-néha odacsap az idős tanító. De a legrosszabb még ezután kezdődik. Ha valaki nem tud, valamire válaszolni azt azonnal a sor végére állítja, és amikor minden gyermeket meghallgatott, akkor jönnek az erős és kegyetlenségek.”Előbb a jobb kezed tartsd ki „mondván a nevelő, majd odacsap a gyermeknek a körmére a favonalzóval akkorát, hogy ha rá gondolok, még ma is fáj a helye. De ez nem elég ekkor mondván „most a bal kezedet tartod ide úgy, hogy minden körmödet láthassam” és oda is ráüt a kegyetlen tanár úr. Így hát hamar kiderül nem is olyan jó iskolában járni, mint gondolták a gyerekek. Abban az időben még nyoma sincs az örökírónak. De még a töltőtollat sem vehetik a kezükben az első osztályos gyermekek. Hogy mivel tanulnak meg írni mégis? Hát ezt is elmesélem, csak egy kis időre van  szükségem, mert a saját gondolataimat is elő kell vennem.

     ←

     

     

     


    your comment


    Follow this section's article RSS flux
    Follow this section's comments RSS flux